Съществува погрешно схващане, че дигиталната трансформация на спорта е скъп процес и е нещо, което може да бъде постигнато само от най-богатите организации. В действителност организациите в спортната индустрия виждат ползи от дигитализирането на своите операции и инфраструктура – както от гледна точка на генериране на приходи, така и от намаляване на разходите, свързани с неефективните работни процеси.
Дигитализацията обикновено се разглежда като механизъм за ангажиране на фенове. Но дигиталната трансформация може да се приложи и в други области на дадена спортна организация, включително в рамките на нейните ежедневни административни практики и подобряване на цялостното и бизнес представяне. Според Valoir има ясна връзка между нивото на дигитална трансформация, което приема една организация, и нейните финансови резултати. Изследвания показват, че по скала от едно до 10, компаниите с класиране на дигиталната трансформация от осем или по-високо ниво имат два пъти по-висок темп на растеж на приходите в сравнение с тези, които имат резултат три или по-малко. Най-големите бариери пред дигиталната трансформация в рамките на бизнеса са свързани с човешкия фактор. Констатациите в доклада на Valoir „The State of Digital Transformation“ показват, че компаниите, които се колебаят да приемат дигитални решения, демонстрират по-голяма липса на лидерство от тези, които не са – и не е винаги поради по-малко ресурси или ограничен бюджет, с който разполагат.
В спортната индустрия елитни отбори, лиги и федерации преследват свои собствени дигитални трансформации; а именно разработването на централизирани бази данни с помощта на технологични фирми, които позволяват на организациите да вземат информирани бизнес решения и да управляват по-добре своите текущи дейности, оперативни процеси и да намалят административните разходи. Дигиталната трансформация също така позволява на спортните организации да оптимизират оперативните работни потоци на компанията, като намалява количеството време и пари, губещи се за проекти, които изискват същото ниво на ресурси, като същевременно гарантира, че наличните ресурси (човешки и финансови) са разпределени ефективно.
Въпреки че се разглежда като скъпо и отнемащо време начинание, изследвания показват, че една организация може да намали оперативните си разходи с до 80 процента чрез дигитализиране на процесите. Според проучване, проведено от Boston Consulting Group (BCG), организациите могат да очакват да направят значителни спестявания на разходи чрез интегриране на цифрови решения в своите операции.
Нежеланието за дигитализация в една организация може да се окаже трудно за преодоляване, особено когато скептицизмът или безразличието към новите технологии произтичат от ръководството на организацията. Независимо от това, спортният пейзаж се променя бързо – воден от търсенето на клиентите за цифрово, поддържано от мобилни устройства съдържание – което означава, че онези, които изберат да не се дигитализират, рискуват да изостанат.